agencja

Agencje interaktywne

Żyjemy w czasach, gdzie technologia i elektronika rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Cały czas pojawia się coś nowego, często ciężko jest nadążyć nad nowościami. Zwykłe agencje zostały zepchnięte na bok, a na ich miejsce weszły agencje interaktywne. Dlaczego? Dlatego, że skuteczna reklama w dużej mierze opiera się na przekazie internetowym. Postęp techniki pokazał nam i przyzwyczaił do wspaniałych technologii. Praktycznie każdy z nas posiada telefon, komputer czy tablet z dostępem do internetu. Codziennie stykamy się z masą przekazów opartych o Internet, ale nie każdy wie jak ogromny wpływ mają na nasze wybory.
Jeżeli przekaz jest dobry i efektywny wystarczy, że kilka, kilkanaście razy będziemy mieć styczność z reklamą produktu, aby później będąc w sklepie mając do wyboru kilka firm nieświadomie wybrać właśnie tą, którą nasz mozg zapamiętał.
Agencje interaktywne specjalizują się w przygotowaniu i wdrażaniu strategii budowy wizerunku firm w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.

Do usług agencji interaktywnych należą:

  • projektowanie serwisów WWW
  • systemów e-commerce – handel elektroniczny, prowadzenie działalności w celu zawarcia transakcji handlowej przy wykorzystaniu nowych rozwiązań technologicznych oraz telekomunikacyjnych.
  • B2B (business to business) – nazwa relacji występujących pomiędzy firmami, określana często mianem „klasycznego” e-biznesu.
  • e-marketing – to szeroki wachlarz rozwiązań, stosowanych przez nowoczesne, rozwijające
    się przedsiębiorstwa w celu zaprezentowania swojego potencjału w Internecie
  • konsulting internetowy – efektywna forma transferu wiedzy i informacji między specjalistami branży interaktywnej a pracownikami organizacji i odwrotnie
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych
  • hosting – udostępnianie przez dostawcę usług internetowych zasobów serwerowni,
    zarezerwowanie.
  • SEM – (Search Engine Marketing), czyli wszystko co wiąże się z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach. SEM zawiera w sobie dużo pojęć, nazw usług
    i produktów.
  • SEO – (Search Engine Optimization), proces poprawiający ilość i jakoś ruchu przychodzącego do pozycjonowanej witryny z wyników organicznych
    pozycjonowanie stron internetowych.

Agencje zajmują się tworzeniem strategii marketingowych mających na celu zwiększenie widoczności marki swojego klienta na rynku, zwłaszcza tym internetowym. Poprzez wiele form przekazu, kreują wartościowe treści używając rozmaitych kanałów komunikacji i docierając zarówno do ogółu odbiorców, jak i tych bardziej spersonalizowanych grup.

Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relations prowadzącymi działania E-PR. Firmy te, mimo nierzadko zbieżnych celów, wykorzystują inne narzędzia i metody działania.
Przykłady działań podejmowanych przez agencje interaktywne, można zobaczyć w naszym portfolio.

KTÓRĄ AGENCJĘ WYBRAĆ?
Wybierając agencję interaktywną zwróćmy uwagę:
– czy agencja jest rzeczywistym podmiotem działającym legalnie, legitymującym się doświadczeniem i profesjonalnym portfolio
– czy pracują tam wyspecjalizowani ludzie
– czy wykonane projekty są estetyczne, przemyślane i ergonomiczne
– tworząc stronę internetową, upewnijmy się, że ludzie którym powierzamy zadanie zapewnią nam
w przyszłości rozwój narzędzia w miarę rosnących potrzeb, a także odpowiedni plan promocji i działań marketingowych związanych z naszym serwisem

Zwróćmy uwagę też na ich stronę internetową, jeżeli jest dobra, przyjemna dla oczu i robi wrażenie to już mamy jakiś krok za sobą. Jeżeli ich strona czy reklama nie wygląda za dobrze i jest mało efektywna, nie zachęca lub wręcz odstrasza, to jak mogą nas odpowiednio skoro nie radzą sobie z własną promocją.
Równie ważną jak efekt wizualny, jest technologia, słabe wykonanie, piracki czy wadliwy system może wszystko popsuć pomimo, że wizualizacja wygląda super. Wszystko musi być sprawne i proste w przypadku potrzeby dokonania zmian. Kolejną kwestią mogą być opinie klientów co do danej agencji. Problem może wystąpić wtedy, gdy agencja dopiero co weszła na rynek i nie ma jeszcze dużego rozgłosu, można z takiej agencji po prostu zrezygnować, albo dać jej szanse się wykazać, w końcu każdy kiedyś miał swój początek, również my. Zawsze możemy poprosić o pokazanie ich prac nawet jeśli nie mają jeszcze przygotowanego portfolio. Porównajmy cenniki, czas wykonania, ich oferty i wybierzmy najkorzystniejszą dla naszych potrzeb.

 

 

Udostępnij: