Promowanie stron www

Promowanie stron www to najważniejszy, zaraz po ich stworzeniu, aspekt rozpoczynania działalności w internecie. Strona pozostawiona sama sobie nie stanie się rozpoznawalna i widoczna. Zaginie gdzieś między dziesiątkami innych, na odległych stronach Google, gdzie z rzadka trafi jakiś zbłąkany użytkownik.
Powstałą już witrynę możemy pozycjonować i optymalizować, jednak należy mieć na uwadze, że czasem działania te mogą wymknąć się spod kontroli. Jak promować witrynę i pozycjonować się efektywnie? Sposobów jest wiele, przybliżymy jedynie najpopularniejsze z nich.

Kampanie AdWords – Google oferuje nam potężna narzędzie, dzięki któremu potencjalny klient znajdzie naszą ofertę pośród setek innych. Poprzez rozbudowany system Google AdWords, możemy wypromować się dzięki słowom kluczowym, reklamom i kampaniom bannerowym. Dodatkowo, możemy skierować nasze działanie dokładnie na grupę użytkowników, która nas interesuje (np. firma zajmująca się giełdą, ma możliwość skierowania swoich reklam do entuzjastów giełdy, z określonego regionu, grupy wiekowej a nawet stanu cywilnego. Minusem, niewielkim biorąc pod uwagę skuteczność i zaawansowane opcje, tej metody jest fakt, iż nie jest ona do darmowych i najczęściej obsługę kampanii musimy powierzać specjalistom z tego zakresu, ponieważ nie należy ona do najprostszych.

Kampanie bannerowe – nic skomplikowanego, tworzymy banner i za pośrednictwem Google umieszczamy go w wybranych przez nas miejscach w sieci. Dzięki temu nasza reklama obrazkowa trafić może zarówno na duże portale informacyjne, jak i mniejsze, jednak poświęcone konkretnej tematyce. Największą zaletą tej metody jest fakt, że poprzez reklamę obrazkową budujemy w sieci świadomość marki. Stajemy się rozpoznawalni.

YouTube – jak wyglądałby świat internetu bez YouTube? Nawet nie chcemy sobie wyobrażać. Miejsce, w którym znaleźć można dosłownie wszystko (albo i jeszcze więcej), jest znakomitym sposobem na przedstawienie swojej oferty szerokiemu gronu użytkowników. Niestety taka droga reklamy, również nie jest darmowa, ale za to skuteczność zdecydowanie tuszuje ten mankament.

Remarketing – najprościej mówiąc, jest to ponowne docieranie do osób, które naszą stronę już odwiedziły. Umożliwia to dotarcie do osób, które o naszej działalności wiedzą, lecz na przykład nie skorzystały z oferty. Remarketing daje nam drugą szansę, na zainteresowanie odbiorców tym, co oferujemy.

Metod promowania stron www jest oczywiście o wiele więcej. Przedstawiliśmy te, naszym zdaniem najważniejsze. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradami i oczekiwania na kolejne wskazówki.

 

Udostępnij: